مدیریت
تعلیم و تربیت از مهمترین زیرساختهای تعالی و پیشرفت همهجانبه کشور و ابزار جدی برای ارتقاء سرمایه انسانی است. به این ترتیب تحقق آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی ایران مانند احیای تمدن عظیم اسلامی، حضور سازنده، فعال و پیشرو در میان ملتها و کسب آمادگی برای برقراری عدالت و معنویت در جهان در گرو تربیت انسانهای عالم ،متقی و آزاده است.
بر اساس سند تحول; تربیت دانش آموزان در 6 ساحت دینی و اخلاقی- سیاسی و اجتماعی- زیستی و بدنی- هنری و زیبا شناختی- اقتصادی و حرفه ای و علمی و فناوری صورت خواهد گرفت. همچنین در سند تحول بنیادین، محور فعالیت های مدارس باید بر پنج عنصر علم، ایمان، اخلاق، عمل و تفکر استوار باشد تمام اهداف، ماموریتها و چشم انداز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه است.
تحقق این هدف نیازمند ترسیم نقشه راهی است که در آن نحوه طی مسیر، منابع و امکانات لازم و تقسیم کار به صورت شفاف و دقیق مشخص شده باشد.
ما در دبيرستان نمونه دولتی سعدی در سال 1399 با هدف رسیدن به مدرسه سرامد و در راستای تحقق حیات طیبه و كسب مدارج علمي همراه با نهادينه كردن فضايل اخلاقي در دانشآموزان بر اساس چشم انداز و ماموریت تدوین شده مبتنی بر سندتحول بنیادین آغاز بکار نمودیم .
چشماندازما:
مأموريت سازماني ما :
ايجاد الگوي مناسب براي تغيير نگرش مديران در آموزش و پرورش
تربيت دانشمندان و پژوهشگران آيندهي ايران اسلامي با سمت دهي انگيزهها و آموزشهاي عميق علوم پايه.تعيين نگرش ديني و عرق ملي در بين دانشآموزان فرهيخته
دبيرستان نمونه دولتی سعدی دانشآموزان را ا رزشمندترين سرمايه حال و آينده كشور دانسته و براي آنان حداكثر تلاش و كوشش مادي و معنوي را به كار بسته و قصد دارد با بهره گیری از شیوه های نوین تدریس ( استفاده از تکنیک های چند رسانه ای) و(آموزش الکترونیکی و آزمایشگاه مجازی) و (اجرای تکالیف پله ای )و( بررسی آزمایشگاه فیزیک، شیمی، زیست، کامپیوتر و اینترنت )به مفاهیم درسی عمق بخشند .
و مفتخراست که ،توجه به درخواست اولیا ، اهميت دادن به استعدادهاي فردي دانشآموزان، ايجاد كار گروهي و افزايش روح سازماني در بين دبيران و كادر آموزشي و اداری آموزشگاه، صداقت، شفافسازي، مردم داري و تلاش همراه با نوآوري را طی 3 سال گذشته در پرونده خود شاهد است .
ناطقیان
مدیریت دبیرستان